Juul Oudenampsen ook geselecteerd voor Nederland O19

De eerste punten zijn binnen voor Witkampers

Laren, 6 oktober 2024
    Witkampers – Lemelerveld (0-0) 1-0

In de eerste twee wedstrijden van het seizoen speelde Witkampers bij vlagen prima voetbal, het is echter nog wel wachten op de eerste punten. Hoewel een stand na twee speelronden nog weinig zegt, is een laatste plaats natuurlijk nooit een fraai gezicht. Vandaag in de thuiswedstrijd tegen Lemelerveld is het hopelijk tijd om goed voetbal ook te belonen met punten.

Witkampers begint goed aan de wedstrijd. De Larenaren zijn in de openingsfase duidelijk de bovenliggende partij. Het lukt om met een aantal vlotte aanvallen ook tot kansen te komen. Lemelerveld heeft het lastig en moet vooral tegenhouden. Er is wel een overeenkomst met afgelopen weken te zien, de afronding van Witkampers is niet goed. Lemelerveld is vanaf de 30e minuut vooral bezig om de rust te gaan halen met 0-0.

In de tweede helft zijn de kansen minder talrijk dan in de eerste helft. Witkampers heeft de wedstrijd eigenlijk volledig onder controle. De enkele keer dat Lemelerveld uit de omschakeling gevaarlijk kan worden, is er altijd een Larense verdediger die het gevaar kan neutraliseren. Daar staat wel tegenover dat Lemelerveld ook weinig meer weg geeft. Achterin is het allemaal heel degelijk en een 0-0 is een uitslag die helemaal niet gek zou zijn gezien het spelbeeld van de tweede helft.

Gelukkig loopt het allemaal net een beetje anders. Eerst kan de doelman van Lemelerveld nog redding brengen op een kopbal van Remco Marsman. In de rebound is hij kansloos. Christian Beuzel schiet vol overtuiging de bal hard en hoog tegen de touwen. Voor het eerst in deze competitie heeft Witkampers vervolgens het comfort van de voorsprong. De Larenaren houden de wedstrijd prima onder controle en geven weinig weg. Lemelerveld probeert met een handvol wissels nog een slotoffensief te starten.

In de laatste pakweg 15 minuten is Witkampers dichter bij een beslissende 2-0 dan Lemelerveld bij een gelijkmaker. Een inzet wordt net voor de lijn weggehaald, Witkampers had ook zomaar nog een penalty kunnen krijgen, kortom er gebeurt nog het één en ander in het strafschopgebied van Lemelerveld. De voorsprong komt nooit echt meer in gevaar, de eerste punten zijn binnen voor Witkampers.