Juul Oudenampsen ook geselecteerd voor Nederland O19

HVCH en scheidsrechter zorgen voor het eerste verlies Vrouwen 1

Heesch, 6 oktober 2024
    HVCH Vr1 - Witkampers Vr1 (0-0) 1-0

We moesten weer vroeg aanwezig zijn voor onze 3e competitie wedstrijd. Om 09.00 stonden we paraat voor vertrek richting Heesch.

We starten de wedstrijd 10 minuutjes te laat. We merken al snel dat HVCH ver inzakt. We krijgen de kans om in alle vrijheid op te bouwen. Achterin zit HVCH er erg kort op. Elke diepe bal die gegeven wordt, komt weer terug bij ons. Wij moeten vandaag het spel maken. In het begin verloopt dat erg stroef en we kunnen lastig de vrije man vinden. Zo krijgt HVCH de kans om op de counter ons aan te vallen. Hun counter leidt in de 15e minuut tot een corner. De vele lange dames bij HVCH geven ons reden tot alert verdedigen. De bal vliegt gevaarlijk voor en belandt bij een aanvaller. Ze kopt de bal richting de goal over Tess heen. Vene weet de bal nog net voor de lijn over het goal te koppen. Er volgt nog een corner. Maar die wordt door ons ook weggekopt.

Vanaf die minuten worden we sterker. We weten steeds vaker de vrije man te vinden. Els maakt een mooi loopactie in de diepte. Rinus weet haar met een lange bal te vinden. Els speelt de bal naar de vrijlopende Denice. Denice weet zichzelf vrij te spelen en schiet op goal. Helaas vliegt haar inzet over. Zo creëren we nog een aantal schietkansjes met Joyce en Denice. In minuut 35 speelt Lotte zichzelf in de hoek handig vrij. Ze dribbelt langs haar tegenstander en komt de 16 in. Daar wordt ze neergelegd en de scheids geeft een penalty. Vene gaat achter de bal staan, maar de keeper kiest de goede hoek en weet de bal uit het netje te houden. Het blijft 0-0 en we gaan met de brillenstand de rust in.

Om hun verdediging kapot te spelen moeten we het spel sneller verleggen. Zo beginnen we de 2e helft met goed positiespel. HVCH zit er kort op en maakt veel overtredingen. De scheids die in de 1e helft nog prima floot, heeft in de 2e helft besloten om dat niet meer te doen. Bodine krijgt de bal diep gespeeld en probeert na een goede aanname haar tegenstander voorbij te lopen. Die steekt haar been uit en legt Bodine over de knie. Een duidelijke overtreding. Zelfs de tegenstander kijkt verbaasd dat de scheidsrechter hier niet voor fluit. Toch is het doorspelen. De linksbuiten van HVCH krijgt de bal ingespeeld en wil langs Lotte dribbelen, die tikt de bal voor haar voeten weg en de linksbuiten valt op de grond. Hier geeft de scheidsrechter wel een vrije trap voor. De bal wordt voor geslingerd en de linksbuiten krijgt de bal met een beetje geluk op haar achterhoofd geschoten. De bal ploft over Tess heen in de goal: 1-0.
    We moeten doorgaan en laten zien dat ook wij een goal kunnen maken. We komen na een goede combinatie voor de goal. De bal belandt bij de inlopende Vene, maar die schiet de bal op de lat. Tot overmaat van ramp geeft de scheidsrechter ook nog een zeer onterechte penalty tegen. Tess staat haar mannetje en pakt de penalty knap! Helaas kunnen we niet meer voor de 1-1 zorgen en eindigt de wedstrijd in 1-0.

Volgende week spelen we om 12.00 uur thuis tegen Zaandijk Vr1. Een mooie kans om te laten zien dat we ons goede spel kunnen vasthouden.

Tekst: Tessa Veneboer