Juul Oudenampsen ook geselecteerd voor Nederland O19

Slecht begin zorgt voor grote nederlaag Vr1

Laren, 13 oktober 2024
    Witkampers Vr1 - Zaandijk Vr1 (1-3) 1-6

Na het verlies van vorige week wordt het weer eens tijd om 3 punten te pakken. We starten de wedstrijd met een selectie van 11 meiden. Door ziekte van Rinus en Jane hebben we helaas geen wissels. Gelukkig sluiten Joyce en Roxy de 2e helft aan.

We starten de wedstrijd ontzettend slecht. Na 10 minuten staan we al 0-2 achter. We zijn overal te laat, passes komen niet aan en we zijn slap in de duels. Het moet beter! Langzaam krijgen we iets meer grip op de wedstrijd. Daphne komt in de 25e minuut via een mooie combinatie in de 16. Ze wordt daar door de verdediger over het been gelegd. Penalty! Vene gaat net als vorige week weer achter te bal staan. Deze penalty vliegt er wel in, 1-2!
    Vlak voor rust krijgen we nog een corner tegen. De bal raakt in de kluts. Aukje probeert zich ervoor te gooien, ondanks alle benen die om haar heen vliegen. Een van die benen raakt Aukje haar hoofd en een ander been raakt de bal en die belandt in het netje. Ondanks de schop tegen Aukje haar hoofd, keurt de scheidsrechter de goal goed. Na wat discussie volgen er 3 gele kaarten en daarmee is de kous af. We gaan rusten met een 1-3 achterstand.

In de 2e helft proberen we rustig te blijven voetballen tegen een tegenstander die overal bovenop zit en zeer nadrukkelijk de grens op zoekt. Zaandijk komt er nog 3 keer gevaarlijk uit. Ze maken nog 3 goals en wij kunnen er niks meer tegenin brengen.

Het was een erg slechte wedstrijd, met een licht geflateerde uitslag. Op naar volgende week (12.00 uur thuis tegen Woezik Vr1)!

Tekst: Tessa Veneboer