• Witkampers beleeft moeilijke middag tegen Enter

Enter, 20 oktober 2024
    SV Enter – Witkampers (2-0) 3-0

Op sportpark Krompatte in Enter beginnen we vanmiddag met een minuut stilte. De thuisclub herdenkt het overlijden van een naast familielid van één van de spelers van Enter. Als de scheidsrechter vervolgens fluit voor het begin van de wedstrijd is na een aantal minuten al duidelijk hoe vanmiddag de verhoudingen gaan zijn. Enter is een goed voetballende ploeg, heeft meer balbezit en Witkampers kan wellicht weer profiteren uit de omschakeling en door effectief de kansen te maken. Want er is wel ruimte, het gebeurt in de eerste helft een aantal keren dat Daan Hento met een mooie steekpass één van zijn voorhoede-collega's in stelling kan brengen. Dit leidt echter nooit tot een 100% kans.

Meer dan 15 jaar speelde Enter in de vierde klasse, maar het veldspel is niet die van een promovendus, maar van een team dat absoluut bovenin mee gaat doen. Witkampers heeft het er moeilijk mee. En waar vorige week het tegenhouden prima lukte gaat dat vanmiddag wat minder. Via de eerste goede aanval van de middag komt Enter op een 1-0 voorsprong. Dit is een opsteker voor de thuisploeg. Enter probeert Witkampers een beetje uit de tent te lokken, maar de Larenaren nemen in deze fase niet te veel risico. Enter blijft op haar beurt geduldig. De voorsprong geeft vertrouwen en via een fout bij Witkampers op het middenveld valt ook de 2-0 net voor rust.

Als Enter dan net na rust via een mooie aanval en een geplaatst schot op 3-0 komt, ziet het er helemaal niet goed uit voor Witkampers. Enter legde vorige week Lemelerveld met maar liefst 6-1 over de knie en dat scenario lijkt nu ook wel in de lucht te hangen. Gelukkig lukt het de Larenaren om enigszins te herstellen en het niet zó erg te laten worden. Aanvallend kan Witkampers echter absoluut geen vuist maken. Enter staat verdedigend echt prima. Er gaat maar weinig mis en daarentegen bij Witkampers lukt er weinig.

Na 90 minuten voetballen is er geen andere conclusie mogelijk dan dat Witkampers vanmiddag kansloos was. Hopelijk lukt het over twee weken in de thuiswedstrijd tegen Delden om een beter resultaat te behalen.